Diskutera

Field target träning 14 juni - solig start med flygande silhouetter!

Blå himmel men med en del vindbyar som flyttade både på riktpunkt och skyttar! Det var förutsättningarna när den första Field target träningen gick av stapeln. Vi gick mellan silhouettebanan och field targetbanan. Toppen att kunna få tips av klubbkompisarna om stående skytte och field target skytteställningar. Det är helt enkelt kul att skjuta tillsammans!

sljsf_silhouette

Vi sköt grisar, kalkoner och bockar på 18 meter, stående skytte. Inte helt lätt men otroligt kul!

sljsf_140614_ekorreiträd

Vi hade 6 field target mål på avstånd från 12-40 meter. Självklart ska ekorren sitta högt upp i ett träd! Just denna rackaren envisades med att sitta 40 meter bort..

sljsf_140614_ftinstruktion

Instruktion vid Field targetbanan!

sljsf_140614_feinwerkbau

Tja, är det möjligt att inte häpnas över Feinwerkbau, här en 30 och en 40 åring, bössorna altså!

sljsf_140614_gevär

Slutligen, kan man annat än att längta tillbaka till banan?

Kolla in Field targetkalendern och häng på nästa gång!