Mediearkiv

Fina prestationer och spännande särskjutningar!

Genomgång och smörjning är extra viktig då det är klubbmästerskap! På SLJSF är vi måna om att ta väl hand om alla nykomlingar. När så ekorre 14 gjorde sin entré gjordes således inga undantag! Som syns på bilden är det inte lätt att smälta in dag ett!

I två av klasserna blev särskjutning behövlig för att finna dagens vinnare. Detta avgjordes med stående skytte mot råtta 25 vilket gav guldkant åt avgörandet!

Överst från vänster Patrick och Johan som gjorde upp om första plats i 45J PCP klassen. Nederst från vänster Peter och Mikael som duellerade om titeln i 10J fjäder.

RESULTAT

Johan Näreskog 45J pcp 21/25
Norbert Kolodsziejski 10J pcp 21/25 Klubbmästare 10J pcp
Patrick van der Velde 45J pcp 21/25 Klubbmästare 45J pcp (särskjutning)
Filip Näreskog 45J pcp 20/25
Ralf Fröberg 16J pcp 18/25 Klubbmästare 16J pcp
Peter Allvén 10J fjäder 10/25
Mikael Möller 10J fjäder 10/25 Klubbmästare 10J fjäder (särskjutning)

Som vanligt en dag med hopp och förtvivlan, fint väder och spänning!

Den 8 oktober är det Field target avslutning med vår bejublade silhouette extravaganza! Detta är något som vi håller högt i klubben. För er som inte provat på och upplevt pingande, plonkande och flygande silhuetter skuldra vid skuldra med klubbkamraterna, ta chansen!

Mikael Möller mikael.moller@me.com

Grenledare Field target