SLJSF Field target

2016-05-08 i Allmänt

Testkörning av 2016-års Field targetbana med mersmak! Våra gnagare och vildsvin uppradade på ready-benchen, dags att jobba!

Riktig sommarkänsla när vi premiärkörde banan den 8 maj! Som vanligt kul att träffa klubbkamraterna och lyssna på de första razzlet i banan!

160508_sljsf_råtta_50m

Råtta 10 fick hedersuppdraget när vi invigde vår första 50 metersbana. Många träffar vänster om kill zone, snällt kan tyckas men allas vår Allvén lyckades sänka målet på båda rundorna, mycket starkt!

160508_sljsf_allebana

I år satsade vi på att rensa upp ordentligt i banorna och få till lite lyxig parkkänsla! Mindre svajande gräs framför fallmålen på savannen visserligen men samtidigt en mer städad och tydlig bana!

Dagens resultat

Skytt klass resultat
Mikael Möller 10J fjäder 17/22
Peter Allvén 10J PCP 17/22
Calle Naumburg 10J PCP 15/22
Norbert Kolodszieski 10J PCP 7/22
Ralf Fröberg -- -- tränade och ställde iordning

Bra jobbat av Raffe att komma ut och hjälpa till att ställa ut mål och träffa sina klubbkompisar! Vi ser fram mot kommande kamper i banan!

160508_sljsf_sten

Slutligen, en vacker sten som väntar på att vi ska montera upp ekorre 18 eller kollega till denne! Varför inte hänga med ut och se hur tuff gnagaren är när Field targetgänget beger sig ut för ännu en jakt? Hör av er till mikael.moller@me.com och upptäck magin!