SLJSF field target 19 september 2015

2015-09-19 i Allmänt

SLJSF klubbmästerskap i Field Target den 19 september 2015, en härlig dag bland klubbvänner!

Så kom då dagen då frukterna av säsongens träning skulle skördas! Först omtejpning av fallmålen i industriell anda, flaskhalsar identifierades och värdet av "one failure point" diskuterades.

På SLJSF ser vi alltid positivt på konstruktiva initiativ. Guldmedalj till Calle som förvandlade benchrestbanan till en engelsk park!

150919_sljsf_gräsklipp

Till tonerna av Stigas finest satte vi andra upp fallmålen, fick upp värmen i de sega fredagsstela kropparna och kunde sedan blåsa liv i bössorna. Att komma ut och ladda upp med klubbkompisarna är ett nöje i sig, men det är kul när det är lite nerv i luften. KM är ju bara en gång om året!

150919_sljsf_vapenställ

"Bössor i vapenställ", slår vilken Renoir, Tizian eller Monet som helst alla dagar i veckan!

Tre patruller startade samtidigt och det tog inte lång tid innan razzlet av fallmål hördes runt om banorna. På KM är det inte läge att; skjuta målen i fel ordning, att överskrida tidsgränsen eller missa att ladda innan man skjuter!

150919_sljsf_klocka

En stilstudie i fjäderglädje, HW97 med sitt distinkta susande när underspännararmen stängs och låses likt ett kassaskåp adderar verkligen till stämningen en sådan här dag!

150919_sljsf_hw97

Härligt kämpa i banan idag, många fina prestationer! Dagens resultet:

Mikael Möller Fjäder <10J 17/22 Glad Klubbmästare i hjälteklassen  fjäder <10J
Johan Näreskog Pcp <16J 15/22 Välförtjänt Klubbmästare Pcp <16J med fin säsong bakom sig!
Janne Bosch Fjäder <10J 13/22 Dammade av ett väl vilat fjädervapen med gott resultat!
Calle Naumburg Pcp <16J 13/22 Fint skjutet idag och helt klart svart bälte i gräsklippning!
Raffe Fröberg Pcp <16J 12/22 Bra prestation trots få diaboler under kjolen denna säsong!
Peter Allvén Pcp <10J 8/22 Klubbmästare i Pcp <10J, Kul för SLJSFs egen nestor!
Tomas Åberg Fjäder <10J 2/22 Visade på stort tålamod, sportmanship och som alltid; pluspoäng för fjäderskap!
Filip Näreskog Pcp <10J 8/22 Utom tävlan idag men helt klart en kommande talang!

Således, en härlig dag på SLJSF och kulmen på säsong 2015!

Den 3 oktober kör vi den sista planlagda Field Target träningen och de kommer att gå i silhouettens tecken! Den får man bara inte missa, ett härligt plingande sida vid sida med klubbkamraterna!

141021 075

Ni som ännu inte har provat på Field target, tro mig det är väl värt en förmiddag! Hör i så fall av er till mikael.moller@me.com ni är mycket välkomna!