SLJSF:s KM i Field Target 20 sept

2014-09-29 i Allmänt

Det var ett riktigt fint höstväder när SLJSF höll sitt klubbmästerskap i Field Target. Dagen till ära också med en internationell touch då vi är glada över att också fått en skottsspråkig skyttevän i klubben!

Som vanligt avslutade vi vår tävling med korv och kall dryck och kunde då efter sammanräkning utse våra två nya klubbmästare i Pcp <10 J respektive Fjäder <10J! Stort grattis till Daniel och Norbert, bra jobbat!

Daniel Bågenholm fjäder <10 j 29/40 klubbmästare
Mikael Möller fjäder <10 j 26/40

Norbert   Kolodziejski pcp <10 j 28/40 klubbmästare
Peter Allvén pcp <10 j 25/40
Ralf Fröberg pcp <10 j 24/40
Colin Bell pcp <10 j 5/40
140920_SLJSF_bana i skogVår tävlingsbana bestod av 4 mål uppe i träd, 5 mål med reducerad träffyta 1,5 -2,5 cm i diameter, 2 mål med stående skytte, 2 mål med knästående skytte, mål i sidoljus samt mål i skugga (termen ”totalt mörker” användes också!)

140920_SLJSF_bana i sol

Det är alltid en skön klubbanda när vi går våra rundor, men lite extra nerv ska det ju vara när det är tävling! Vad sägs om en avkopplande "Stielleben: fallmål på platta i betong"?

140920_SLJSF_fallmål

När SLJSF:s  samtliga gnagare är tillbaka i sina ställ och vi förlåtit dem för både dålig attityd och
ogin inställning till razzlande, känner man ändå att deras rätta miljö är ute i skogen och de ändå förtjänar lite rastande inom kort! Fallmålet längst upp i mitten är en prototyp!

140920_SLJSF_inventerier

Enligt det ordinarie Field Target programmet återstår nu EN träning och EN träningsrunda för säsongen 2014. För er som vill känna suget efter Field target lördagar, vill uppleva spänningen och glädjen när fallmålen razzlar till, vill dela ett par goda skratt, vill träffa de trevligaste och hjälpsammaste skyttarna man kan tänka sig rekommenderar vi följande: häng på och skjut med Field Target gänget, ni är så välkomna!